19 Ekim 2015 Pazartesi

alerjik ve sivilceli cildime neler iyi geldi ?

Merhabalar,

İlk yazımı tek bir üründen ziyade, cildimle sorunlar yaşadığım bir dönemde kullandıklarıma ayırmak istedim. Bu yüzden de oldukça bekledim açıkçası uzun uzadıya yazabilmek için sizlere.
Ergenlikte bile sivilce çıkarmamayı başarmış olan ben bir süre önce yoğun sivilceli bir dönem geçirdim. Cildimi tanıyamaz olmuştum. Bir de benim yaralarım izlerim kolay iyileşmez, uzunca bir süre taşıdım bu izleri maalesef. Zaten alerjik bir bünyem var; o dönem yaşadığım yoğun stresle çok zor zamanlarım oldu. Tabiki bu dönemde öncelikle bir dermataloga başvurdum. Koru Hastanesi’ne karar kıldım ve çok değerli bir profesörden kendime göre bilgiler edindim. Öncelikle makyaj yapmamı bir süreliğine yasakladı. Günlük cilt bakımımda kullandığım ürünlerdeki seçimlerimi gayet başarılı bulsa da bir süreliğine hepsini rafa kaldırmamı istedi. Ki hani çok güvendiğimiz bazı Bioderma ürünleriyle olan ilişkimi bile kesti. Hiçbir ürün 100% anti alerjik değildir dedi. Rutinimi tamamen değiştirecek ürünlerle en baştan bir yol çizdik. Bu süreçte önerdiklerini sizlerle paylaşacağım ama lütfen okurken bu ürünlerin sonuçlarının kişisel olduğunu aklınızdan çıkarmayın. Her ürün herkese iyi gelmez, herkesin cilt yapısı ve bariyerleri farklıdır. Şimdi başlayacak olursak yaşıyor olduğum bu sıkıntının yaz aylarında patlak vermesi sebebiyle güneş kremleri ilk gündem maddemizdi.

GÜNEŞ KREMİ
Hali hazırda almış olduğum spf 50+ onarıcı etkisi olan Bioderma cicabio kremim olduğunu söyleyince, öncelikle bunu kullanmamın uygun olacağını belirtti ve 2 saatte bir güneş kremimi yenilemem konusunda anlaştık. Her zaman dışarıda olmadığım, ofiste çalıştığım bahanesiyle bu rutini çocukça bozabilir miyim diye sorduğumda ise ofiste camdan gelen güneşin bile yeterli olacağını söyledi. Kaçamak yok yani :) Bu krem bittikten sonra kullanmam için ise Solante güneş kremi önerdi. Yüzüm için Solante, vücudum için ise Babe güneş kremleriyle hasarsız bir yaz geçirdim. Solante biraz yoğun yapılı bir krem ama yağlı diyemem. Aslında kullananların yerlere göklere sığdıramadığı bir ürün ama benim yorumlarım biraz bu beklentinin altında kalacak. Özellikle yazın çilleri çıkan tayfadanım ve doktor bunu göz önüne aldığını söyleyerek biraz daha güçlü bir ürün önereceğini söyledi. Sonuçlara gelecek olursak, evet gerçekten güzel bir güneş kremi ama çillerimi tamamen engellemedi. Üzerine makyaj yaptığımda da hiçbir sorun yaşamadım. Fiyatı biraz yüksek ve bu ürünle ilgili çekincem de biraz da bundan kaynaklı. Fiyat/ performans eğrisine koyduğumda daha başarılı ürünler olduğuna inanıyorum. Özel günlerde ya da arada makyaj yapacak olursam diye La Roche’un aşırı hassas ciltler için ürettiği seri olan Anthelios serisinden kapatıcı etkili compact bir güneş kremi daha aldım. Yüzü çok güzel eşitliyor ve pürüzsüz gösteriyor. En önemlisi cildime nefes aldırıyor. BAYILDIM! La Roche Posay cildimde hiçbir reaksiyona sebep olmayan çok güvenilir bir marka benim için.

NEMLENDİRİCİ
Normalde hepimizin alışkın olduğu rutinde nemlendiriciler ilk sıralarda elbette. Baktım hiç nemlendiriciden bahsetmiyor doktorum, hemen atladım... Güneş kremi sürdüğün zaman nemlendiriciye ihtiyaç duyuyor musun dedi, hayır cevabını verince şu aşamada nemlendiriciye gerek yok o zaman dedi. Ne yalan söyleyeyim biraz hüsrana uğradım. Seviyoruz çünkü biz öyle bakım kremleri falan :) Bir kez daha yüklenerek kışın ne yapacağımı sorayım dedim. İşte kış gelsin diye beklemem bundandır çünkü bu konuda bir öneride bulundu. Babe’nin ürünlerini kendisinin de kullanıyor olduğunu ve bana iyi geleceğini söyledi. Spf 20 içeren su bazlı nemlendirici kreminin doğru bir seçim olacağını söyledi. Spf 20 korumasıyla kışın gelen güneş ışınlarını savuracağım ve su bazlı olması sayesinde nem dengemi optimumda tutacağım. Hadi bakalım bunu denedikten sonra göreceğiz. Neyse bir süre yüz nemlendiricisi kullanmayacağım gerçeğini kabullendikten sonra bir kez de gözaltı kremi konusunda şansımı deneyeyim dedim. Öncelikle yaşımı sordu, 26 cevabını aldıktan sonra henüz gerekli değil dedi. Oysa hepimiz konuşuyoruz ya kırışıklıklar henüz oluşmadan müdahale etmek gerek, erken yaşta başlamak gerek göz kremine diye. Bu argümanımla kendime güvenerek fikirlerimi söyledim bu sefer ama güneş kremini çok hafif göz çevrene getirebilirsin, o yeterli olur dedi. Açıkçası göz kremi konusunda verdiği cevap bende hayal kırıklığı yarattı ve kendisine “peki, tamam” demiş olsam da bir süre sonra yeniden kullanmaya devam edeceğim :).

TEMİZLEME:
En önemli şeyin yüzümüzü doğru temizlemek olduğunu düşünüyorum. İyi temizlenmemiş bir cilt bütün kiri mikrobu yutuyor adeta; sonra gelsin sivilceler, siyah noktalar, iritasyonlar. Burada seçtiğim “iyi temizlenmiş bir cilt” tanımlaması sizi yanıltmasın. Duvar silelim demiyorum. Biliyorum hepimiz böyle haldur huldur temizlemek, daha çok temizlemek istiyoruz. İçimize sinmiyor, bir türlü yeterli gelmiyor değil mi ? İşte ilk aşmamız gereken konu bu. Yüz temizleme köpükleri, yıkama jelleri vs. sabah-akşam kullanıma uygun değiller aslında. Cildi yormamak en önemlisi. Bunun için gece makyajınızı temizledikten sonra (ben misel suları tercih ediyorum) cildinize ve ihtiyacınıza uygun bir yıkama jeliyle, jeli yüzünüzde bekletmeden yıkamak en doğrusu. Yüzünüzde bekletirseniz cildinizi kurutur, gerer ve iritasyona sebep olur. Bol suyla durulamak gerekiyor bir de. Sonra da bebiş bebiş, yumuşak yumuşak tamponlayarak kurulamak. O sert havlulara haldur huldur kurulamak çok keyifli biliyorum :) ama bundan vazgeçiyoruz. Doktorun bana önerdiği yüz yıkama jeli hassas ciltler için uygun bir ürün. Daha önce Bioderma Sebium serisinin yıkama jelini kullanıyordum. Yazının başında söylediğim gibi evet çok güzel bir ürün ama o dönem için bana uygun değildi. Bu yüzden La Roche Posay ürünlerine geçelim diye karar verdik. La Roche Posay’in Effaclar temizleme jeliyle tanışmam da bu şekilde oldu. İyi ki de tanışmışım, öyle sevdim ki. Cildimi germiyor, kurutmuyor ve kullandıktan sonra verdiği o yumuşak temizlik hissiyle beni çok mutlu ediyor. Ayrıca özellikle kedi ve köpek gibi evcil hayvanlara alerjisi olanlara da bu ürünü önerebilirim. Alerjinizden ötürü kaşıntılar yaşıyorsanız cildi yatıştırıyor ve rahatlatıyor. Benim gözlemim bu şekilde. Daha sonra yine detaylı bir post paylaşacağım, takipte kalın :)

MAKYAJ TEMİZLEME:
Bu noktada doktorun tavsiye ettiği ya da etmediği bir ürün yok ama Bioderma sensibio H2o’ya bir süreliğine veda ettim. İyi ki de etmişim. Çok severim, diyecek bir sözüm yok ama bazılarınızın da başına gelen o gözleri yakma hadisesi de düşünülmesi gereken bir konu. Doktorum güvenle La Roche Posay’den devam edebilirsin deyince ben de La Roche’un misel suyunu aldım. 2 şişe bitirdim ve gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki mutlaka deneyin! Bayıldığımız Bioderma sensibio H2Odan daha başarılı ama bu başarısı kaynatılmış bir ürün bence. Makyajı bir tık daha iyi temizliyor ve herhangi bir yanma da yapmıyor. Dediğim gibi bu tip yorumlar kişiseldir elbette, kendiniz için en iyi olanı deneyerek bulacaksınız sizler de. Herhangi bir kokusu yok merak edenler için.

MAKYAJ:
Konu makyaja gelince biraz duruldum. Açıkçası hiçbir zaman çok ağır makyaj yapmadım, basit makyajları tercih ediyorum. Hani şu sade ve fresh görünümlü olanları... Ama doktor bir süreliğine makyajı tamamen yasakladı. Peki daha sonra kullanmam gerektiğinde ne kullanacağım dediğimde bana kaliteli ürünler seçmemi, organik içerikli ürünler bulabilirsem şahane olacağını söyledi. İşte bu şekilde de 2 güzel ürünle tanışma fırsatım oldu. Hayatımın ürünü olan iki ürün diyebilirim. Ama kendilerine haksızlık yapmamak için burada sadece adını yazıp, kendilerine kocaman birer post ayıracağım. Ürünlerden biri Nvey Eco markasının allığı; diğeri ise Darphin Melaperfect fondöten. Nasıl şahaneler anlatamam ama anlatacağım :) birkaç post sonrasını bekleyin lütfen...

EKSTRA:
Ekstra neler yaptığıma gelince burada en büyük payı Bepanthol kreme ayırmalıyım. Cildi onarıyor gerçekten ve kesinlikle ağırlık yapmadan yağlandırmadan güzelce nemlendiriyor. Hemen emiliyor ve makyaj altına da çok güzel bir baz oluyor. Bepanthol kremle ilgili düşüncelerimi de daha detaylı yazacağım, şimdilik bu övgüler yeterli sanırım kendisini ne kadar sevdiğimi anlamanıza... Bunun dışında ekstra bir ürün kullanmadım sadece yüzümü yormayacak şekilde hareket etmeye çalıştım.
Şu anda çok şükür ki bu dönemi atlatmış bulunuyorum, yaptıklarım gerçekten işe yaradı ve rutinime oturan güzel ürünlerle tanışmış oldum. 
Bioderma Cicabio Spf 50+ Hasar görmüş cilt için onarıcı güneş kremi

Babe Spf 50+ Güneş Kremi

Bepanthol Cilt Bakım Kremi
Darphin Melaperfect Fondöten

Solante Güneş Kremi - La Roche Posay Anthelios spf 50+ kapatıcı etkili compact pudra - La Roche Posay Effaclar yüz yıkama jeli - La Roche Posay Makyaj Temizleme Suyu

Nvey Eco Allık - 956 numara (Dawn)


Ürünlerle ya da herhangi bir şey ile ilgili bir sorunuz olursa yorum bırakabilirsiniz. Blogumu ziyaret eden, yazılarımı okuyan, yorum bırakan herkese sonsuz teşekkürler…





2 yorum:

  1. Seni severim nasilda guzel yazmis benim bebitom ya 😍 cok begendim urunleri kuzum ve cildinin duzelmesine de cok sevindim darphin fondotenin yazisini merakla bekliyor olacagim 🙌

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim güzel bebeğim, çok teşekkür ederim güzel yorumun için :) blogger dünyasının kazandırdığı en güzel insanlardansın...

      Sil