17 Kasım 2015 Salı

La Roche Posay - Effaclar Temizleme Jeli

Merhabalar,

La Roche Posay’in bu yüz yıkama jelini cilt bakım rutinimin ortasına koyuyorum. Effaclar hassas ama karma ve yağlı ciltler için uygun bir temizleme jeli. 

La Roche Posay Effaclar yüz yıkama jeli
Özellikle karma yer yer sivilceli ama nemsiz bir cildin korkulu rüyasıdır bence yüz yıkama jelleri. Çünkü bu cilt tipine göre seçeceğiniz ürünlerin büyük bir çoğunluğu cildinizi kurutacaktır. Effaclar’ın farkı ise görevini bebek poposu kıvamında yumuş yumuş bir cilt arkasında bırakarak yapması. Cildime çok iyi geldiğini söylemeliyim ama bir kez daha altını çizmek istediğim nokta yüz yıkama jellerinin kullanımı. Sabah akşam kullanmayın, cildinizin kendi doğal dengesini bozmayın. Bu noktada da en doğru bilgiyi bir satış danışmanından değil doktorunuzdan alın. Bu ürünü yine dermatalogum sayesinde tanıdım, kendim de alabilirdim ya da bir satış danışmanı da önerebilirdi. Buradaki dikkat çekmek istediğim nokta beynimize yerleşmiş birtakım ezbere bilgiler... Kendim seçip almış olsaydım hem sabah hem akşam kullanırdım emin olun. İnternetten okusaydım da aynı şey olurdu sanırım. Satış danışmanlarına gelince, işini doğru yapanlara sonsuz sevgilerimi gönderiyorum ama emin olmadan siz yine de ipleri tamamen onlara bırakmayın. Daha geçenlerde Dermalogica’nın bir etkinliğine katılmıştım ve bana doktorun söylediğinin çok yanlış olduğunu, günde 2 kere kullanılması gerektiğini ve gece boyunca yüzümde biriken sebumun kirin ne olacağını sormuştu. Rutininize günde 1 kere kullanmayı oturttuktan sonra cildiniz bir süre sonra kendini toparlıyor zaten. O sabah kalktığınızda yüz yıkama jeline ihtiyaç duyuyor olmanız tamamen aslında çok kullanıyor olmanızdan kaynaklanıyor. Cildin katmanlarını yorarak, hasar vererek temizlerseniz cildiniz bir problem var sanıp bunu onarmak için oraya daha çok sebum yollayacaktır yani cildinizi yağlandıracaktır. İşin mantığı bu. Sabahları sadece bol su ile yıkamak öyle iyi gelecek ki. Kullandığınız ürünleri azalttığınızda ve daha önemlisi hepimizin istemsizce yaptığı daha çok kullanırsak daha iyi geleceği fikrinden uzaklaştığınızda daha sağlıklı bir cilde kavuşuyorsunuz benden söylemesi. Bunlar benim fikirlerim tabiki ve benim cildime iyi gelen şeyler; sizlere de doktorunuzla kendi rutininizi oluşturmanızı öneririm.

Şimdi bu kadar çok bilmişlik yettiyse, klasik ürünümüzün artıları ve eksileri köşemize geçelim.

+ Cildi çok nazik ve iyi bir şekilde temizliyor.

+ Temizlerken cildinizin nem dengesini bozmuyor, gerim gerim germiyor.

+ Yıkadıktan sonra ferah, temiz ve yumuşacık bir cilt kalıyor elinizde.

+ Ürün paraben, renklendirici madde, alkol ve sabun içermiyor.

LRP Açıklaması ve içerik

+ Çok az bir miktarı (nohut tanesi bile çok) tüm yüze yeterli oluyor (125ml’lik tüp günde 1 kere kullanıldığında 6 ay kadar yeterli oluyor).

+ PH: 5,5 (Burada PH’ı biraz açalım. PH bir maddenin asidik ya da bazik olduğunu gösteren bir değer. Sağlıklı bir cildin PH’ı 5,5 olmalıdır. PH skalasında 1 en asidik değer; 14 ise en alkali değer. Yani cildimizin en üst katmanı biraz asidik bir değerde bulunuyor. Bu PH seviyesinde cilt sağlıklı bir şekilde canlı, nemli, duru ve parlak gözükür. Yani yakalamamız gereken değer budur. La Roche Posay’in bu ürünündeki PH 5,5 ibaresi de bu yüzden bu kadar önemlidir. Gerçekten de kullandıktan sonra cildimi canlı, nemli, duru hissediyorum. Ve uzun vadede bence kontrolü ele alıyor. Eğer cildin PH dengesini koruyamazsanız cildiniz buna çeşitli hassasiyetlerle tepki gösterir (nemsizlik, kuruma, gerilme, kendini yenileme kabiliyetinde düşüş vs)).

+ Çok hafif ve temizlik ferahlık veren bir kokusu var.

+ Yatıştırıcı etkisi ile bilinen La Roche Posay termal su içeriyor.

+ Fiyat/performans eğrisine koyduğumuzda yıldızlı bir 10’u hakkediyor.


Ürünün bence eksi bir yanı yok. Meraktan kısa süreli farklı markaların ürünlerini deneyip bir kez daha koşarak kendisine dönüyorum. Bundan sonra yine La Roche'un toleriane serisindeki yüz temizleme jelini denemek aklımda ama. Bir arkadaşımda bir kere denemiştim ve hoşuma gitmişti. Klasik LRP özelliklerini taşıyordu ama daha kremsi yapıdaydı. Sizlerin Effaclar ve Toleriane hakkında fikirleriniz neler ? Yorum olarak bırakabilirseniz çok sevinirim. Hepinizin fikirlerini merak ediyorum doğrusu.

Son olarak kimler kullanmalı ?

Karma ciltliler, özellikle karma ve hassas ciltliler, sivilce problemi olanlar, yağlı ciltliler, yağlı ve hassas ciltliler

Unutmadan menşeini merak edenler için La Roche Posay (LRP) çok güvenilir bir Fransız markası.

vee mutlu son, aile fotoğrafımız... :)


Ürünle ya da herhangi bir şey ile ilgili bir sorunuz olursa yorum bırakabilirsiniz. 



Blogumu ziyaret eden, yazılarımı okuyan, yorum bırakan herkese sonsuz teşekkürler…



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder