30 Kasım 2015 Pazartesi

The Balm - Nude Dude Far Paleti


Herkese merhabalar,

Pop art tarzı esprili kullanışlı ambalajlarıyla ve yüksek performanslarıyla tam bir The Balm aşığı olduğumu itiraf etmeliyim. Yakın çevrem ve instagramdan takip edenler de buna dikkat etmiştir :) eskiden makyajda en az kullandığım ürünler farlardı. Sadece göz kapağımdaki eşitsizlikleri nötrleyen ten rengi bir far ve özel zamanlar için kullandığım tekli farlarım vardı. Bu arada allıkları da far olarak kullanmaya bayılırım :) Bu far konusundaki meraksızlığımı The Balm Nude Dude’u alarak oldukça aştım. Kendisi tek tük küçük 4’lü farlarım hariç ilk far paletimdir (ve devamı geldi… :)). Tabiki ilk olarak ambalajı gönlümü çaldı. Çok çekici bir kadın figürü kullanılan kapağını açınca farlarla sansürlenmiş beyleri görüyoruz. The Balm’ın esprili, değişik, sıradan olmayan bu duruşunu seviyorum. Kapağın arkasında kocaman ve kaliteli bir aynası var. Yoklukta çok güzel iş görür. Mıknatıslı karton ambalajı her zamanki gibi çok sağlam, çantada açılmasının mümkün olduğunu düşünmüyorum. Bu kısmı geçtikten sonra içinde kullanışlı olabilecek natürel ve soft renkler görünce denemeye karar verdim. 



The Balm Nude Dude far paleti ( sansürlü beyler:) )

Toplamda 12 adet far içeriyor ve 9,6 gram olarak belirtilmiş gramajı. Far bitirmek bence oldukça zor, bu yüzden bu paletin uzunca bir süre yeterli olacağını düşünüyorum. Bu noktada hemen pigmentasyonlarına geçelim. Benden “orta” notunu alıyor far bazını kullanmadan sürünce. Kalıcılığı da aynı şekilde. Günlük makyajımda far bazı olmadan makyaj yapmıyorum çünkü göz kapaklarım nispeten yağlı; farlar çok çabuk uçuyor bulaşıyor ve çizgi çizgi oluyor. Far bazı kullanıyor olmamın bir etkisi de farların renklerini çok daha canlı ve yoğun olarak taşıyabiliyorum. The Balm’ın çok sevdiğim put a lid on it far bazını anlatmıştım; şuradan okuyabilirsiniz.

Renklerini inceleyecek olursak, 12 adet rengin 4 tanesi mat; kalan 8 tanesi ise ışıltılı. Renklerin hepsi “tam” bir göz makyajında kullanılabilecek, birbirleriyle uyumlu, geçişlere izin veren renkler. Eğer gölgesiz, tek renkli göz makyajını tercih ediyorsanız bunun için de gayet öneririm. Ben iki türlüsünü de bu paletle yapmaktan çok keyif alıyorum. Renkler günlük kullanıma uygun renkler ama farklı kombinlerle gece makyajına da çok elverişli. Tek bir paletle her şey mümkün gibi yani :) Paletin renkleri ile alakalı eleştirim ten rengi farı (fearless) başarısız bulmamla ilgili olacak. Kişisel olarak far bazımı sürdükten sonra ten rengi bir farla (Wet’n Wild creme brulee favorimdir) göz kapağımdaki eşitsizlikleri gideriyor ve damarlı görünümü azaltıyorum. Göz makyajım için uygun, düz bir zemin oluşturuyorum. Tabiki bu adımı atlayarak da göz makyajını tamamlayabiliriz. Ama bu renk bir far yapısal olarak daha etkili olsaydı çok çok kullanışlı olurdu diye düşünüyorum. Pigmentasyonu az, istediğim aydınlık görüntüyü vermiyor ve renk konusunda Wet’n Wild’ın creme bruleesi bana uygun kalıyor.

Hadi şimdi renklere bakalım,



The Balm Nude Tude tüm renkler

®Fearless: Paletin göz kapağı eşitsizliklerini dengeleyecek rengi. Mat yapıda, açık ten rengi. Pigmentasyonu zayıf; benim için paletteki işlevsiz bir renk. Belki teni daha koyu olanlar daha memnun kalabilir.

®Flawless: Mat yapıda bir kahverengi. Sütlü kahve demek daha doğru. Makyajda geçişleri doğallaştırmak için ideal diye düşünüyorum. Çok hafif göz kapağının katlanan yerine gölge verilmesine uygun.

®Firm: Işıltılı bir sütlü kahve. İçerisinde hafif şeftalilikler barındırıyor. Göz makyajımda eskiden hep mat ürünler tercih ederken son zamanlarda ışıltılı farları daha yoğun kullanıyorum. Bu rengi de genelde göz pınarlarımdan açık renk olarak başladığım makyajı bitişe doğru gölgelendirmek ve anlamlandırmak için kullanıyorum.

®Flirty: Bu renk tam bir yanar döner :) Pembe ile mor arasında kalmış ışıltılı bir lila. Çok severek kullanmıyorum açıkçası çünkü göz makyajında pembe-mor arasında kalmış renkler dayak yemişim gibi bir görüntüye sebep oluyor. Ben yakıştıramıyorum bir türlü. Ama renk kendi başına bir harika...

®Friendly: Koyu kahverengi mat yapılı; çok az koyu mora çalıyor.

®Fierce: Işıltılı, siyah. İçerisinde hafif bir yeşillik var. Siyah dumanlı makyaja ve ıslak kullanımda eyeliner olarak kullanılmaya uygun. Ama hiçbir farın o sevdiğimiz simsiyah ve keskin eyeliner görüntüsü sağlayacağını düşünmüyorum. Özellikle smoky dediğimiz dumanlı/gölgeli makyajlarda eyeliner tadında bir tamamlayıcı olarak kullanılabilirler bence.




The Balm Nude Dude palet alttaki altılı

®Fabulous: Işıltılı yapıda, açık sarı. Göz pınarlarını aydınlatmak için ideal. Göz pınarlarından göz kapağının ilk kısmına doğru makyaja aydınlık vermek için kullanılabilir.

®Faithful: En çok kullandığım 2 renkten biri. Şeftalilik barındıran aydınlık veren bir altın rengi ama bağır bağır bir renk değil :) Göz kapağımı ikiye ayıracak olursam, göz pınarından itibaren göz kapağının çeyreğine ya da yarısına kadar bu rengi sürüp, arkasından hafif bir geçişle kahverengi bir farla gölgelemeye bayılıyorum. Özellikle bu paletteki firm ile birlikte kullanıyorum.

®Fit: En çok kullandığım renk. Rengi Rosegold şeftali olarak tanımlayabiliriz. Yine göz kapağımı ikiye ayıracak olursam, göz pınarından itibaren göz kapağının çeyreğine ya da yarısına kadar bu rengi sürüp, arkasından hafif bir geçişle kahverengi bir farla gölgelemeye bayılıyorum. Özellikle bu paletteki firm ile birlikte kullanıyorum. Renk Too Faced Chocolate paletteki “Marzipan” ile azıcık benzerlik gösteriyor. Zaten o paletteki favorim de marzipan :)

®Feisty: Mat bir gül kurusu. Bu renk Mac’in Mehr rujuyla birlikte güzel bir kombin yapılabilir.

®Funny: Işıltılı bir kızıl kahve. Bu tonları kendime yakıştırmadığımdan elim gitmiyor ama renk çok güzel.

®Fine: Işıltılı sert bir kahve. Yine eyeliner tadında ama daha yumuşak çizgiler elde edilmek isteniyorsa uygun olacaktır.

The Balm Nude Dude palet üstteki altılı


NOT: Fotoğraflarda The Balm put a lid on it far bazı kullanılmıştır.



Sonuç olarak hem uygun fiyatlı hem kaliteli, her türlü kullanıma uygun bir far paleti; yenir.


Ürünlerle ya da herhangi bir şey ile ilgili bir sorunuz olursa yorum bırakabilirsiniz.


Blogumu ziyaret eden, yazılarımı okuyan, yorum bırakan herkese sonsuz teşekkürler…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder